Chloé Absolue de Parfum

chloe absolu de parfum4.jpg

The most precious scent by Chloé

Ten years after the creation of Chloé Eau de Parfum, the maison celebrates this iconic scent with an Absolu de Parfum, an irresistible sillage that traces with its intensity all the stylistic evolution of a scent that, in ten years, gave birth to 5 variations. Absolu de Parfum is the sixth, most similar to the original, but also the most precious, a pure and sophisticated composition that expresses all its preciousness as it touches the skin, evoking a nearly tactile sensation.

Chloé and the absolutes

This apotheosis of the senses is due to the introduction of two absolutes - that of the Rose of May of Grasse and that of Vanillia - that make the jus richer, more structured and woody, extremely intense and vibrant. The absolute of rose of May perfectly blends with the damask rose of the original composition, accentuating its facets, while the vanilla absolute is a new accent that gives a unique smoothness to this fragrance.

Chloé Absolu de Parfum is the most refined version of Chloé Eau de Parfum, the notes are recognizable but the result is taken to a higher level.


La preziosità del nuovo Absolue de Parfum di Chloé

A dieci anni dalla nascita dell’Eau de Parfum Chloé la maison celebra questa creazione con un Absolu de Parfum, un sillage irresistibile che ripercorre con intensità tutte le evoluzioni stilistiche di un profumo che, in dieci anni, ha dato vita a 5 varianti. Absolu de Parfum è la sesta, la più riconducibile all’originale, ma anche la più preziosa, una composizione pura e sofisticata che esprime tutta la sua preziosità non appena tocca la pelle, evocando una sensazione quasi tattile.

L'introduzione delle assolute

Quest’apoteosi dei sensi è da ricondurre all’introduzione di due assolute - quella della Rosa di Maggio di Grasse e quella di Vaniglia - che rendo il jus più ricco, più strutturato e legnoso estremamente più intenso e vibrante. L’assoluta di rosa di maggio affianca la rosa damascata della composizione originale, accentuandone le sfaccettature, l’assoluta di vaniglia è invece un accento nuovo che dona una rotonidita e morbidezza inedita a questa fragranza. 

Chloè Absolu de Parfum è la versione più raffinata di Chloé Eau de Parfum, le note sono riconoscibili ma il risultato è portato a un livello superiore.