Aerin | Tuberose Le Jour & Tuberose Le Soir

Tuberose Le Jour & Tuberose Le Soir: two scents, one soul

Day and night, the same note with different shades, the same signature marked by time. With Tuberose Le Jour and Tuberose Le Soir, Aerin proposes a new olfactory concept that dresses skin 24/7 bringing the magic of tuberose to a new level, that of transformation.

Two are, in fact, the moments that Aerin Tuberose Collection catches: dawn, when the petals of the flower are still closed in their freshness and they release an ethereal perfume; and sunset, when the sun drenched flower opened and its smells became warmer, richer and more brilliant. Tuberose Le Jour and Tuberose Le Soir translate those slightly perceivable sensations on an olfactory level bringing them to life on skin.

Aerin Tuberose Le Jour and Tuberose Le soir2.jpg

Tuberose Le Jour 

Tuberose Le Jour is a real burst of luminosity, evolving around Tuberose, characterized with its morning smell thanks to a composition of Neroli, Orange Flowers and cool Jasmine that are complemented by the soft and feminine touch of Cashmeran and Cedar wood.

Tuberose Le Jour was inspired by the magical fields of Tuberose flowers grown in India, where they gather buds at dawn to preserve their bright, fresh floralcy. This ethereal scent is at the heart of my Parfum, surrounded by the contrast of sunny and cool notes that bring out its delicacy.
— Aerin

Tuberose Le Soir 

Tuberose Le Soir is, on the other hand, more elegant, more enveloping, and its nightly transformation is reproduced with a sparkling tangerine touch, bergamot and Ylang Ylang notes, and luxurious Sandalwood and Vanilla wood.

In India, the fully opened petals of the Tuberose flower are harvested only at sunset. I was fascinated to experience how the fragrance changed, becoming increasingly rich. Tuberose Le Soir is inspired by and captures the scent’s elegant power, blended with warm and sparkling notes to enhance its brilliance.
— Aerin

The beauty of Aerin's Tuberose

Tuberose Le Jour and Tuberose Le Soir are two beautifully complementary compositions that interpret the same flower in two different ways: Tuberose Le Jour's brightness intertwines at sunset time with the elegance of Tuberose Le Soir.

Tuberose Le Jour e Tuberose Le Soir: due fragranze, un'anima

Di giorno e di notte, la stessa nota con sfumature diverse, la stessa firma scandita dal tempo. Con Tuberose Le Jour e Tuberose Le Soir, Aerin propone un nuovo concept olfattivo che veste le pelle 24/7 portando la magicità della tuberosa a un nuovo livello, quello della trasformazione.

Sono due, infatti, i momenti che la Tuberose Collection cattura: l’alba, quando i petali sono ancora chiusi nella lora freschezza e sprigionano un profumo etereo; e il tramonto quando il fiore si è aperto e i suoi sentori sono diventati più caldi, ricchi e brillanti.

Tuberose Le Jour e Tuberose Le Soir traducono a livello olfattivo queste sensazioni impercettibili e le portano a vivere a fior di pelle.

Aerin Tuberose Le Jour and Tuberose Le soir4.jpg

Tuberose Le Jour

Tuberose Le Jour è un vero e proprio burst di luminosità che, evolvendosi attorno alla Tuberosa, la caratterizza con i suoi sentori mattutini grazie a una composizione di Neroli, Fiori d’Arancio e Gelsomino che vengono completati dal tocco morbido e femminile del Cashmeran e del Legno di Cedro.

Tuberose Le Jour si ispira ai magici campi dei fiori di Tuberosa coltivati in India, dove i germogli vengono raccolti all’alba per preservarne l’essenza floreale luminosa e fresca. Questo accordo etereo è al centro del mio profumo, avvolto dal contrasto di note solari e fresche che ne esaltano la delicatezza.
— Aerin

Tuberose Le Soir

Tuberose Le Soir è, invece, più elegante, più avvolgente e la sua trasformazione serale viene tradotta olfattivamente da tocco frizzante di mandarino, da note di bergamotto e Ylang Ylang, e dal calore lussuoso di Legno di Sandalo e Vaniglia.

In India, i petali completamente aperti del fiore della Tuberosa vengono raccolti solo al tramonto. È affascinante sperimentare come la fragranza cambia, diventando sempre più ricca. Tuberose Le Soir è ispirata dall’elegante potenza di questo profumo, miscelata con note calde e scintillanti per aumentarne la brillantezza.
— Aerin

La complementarità del giorno e della notte

Due momenti perfettamente catturati da Tuberose Le Jour e Tuberose Le Soir, due composizioni splendidamente complementari che interpretano lo stesso fiore in due modi diversi: la luminosità di Tuberose Le Jour si intreccia all’ora del tramonto con l’eleganza di Tuberose Le Soir.

 

___