Byredo and the kabuki (powdery) perfumes

Byredo Gypsy Water Kabuki Perfume  

Byredo Gypsy Water Kabuki Perfume  

Byredo launches Kabuki a new range of perfumes in powder 

Leave it to Ben Gorham and Byredo to reinvent the art of perfumery. Be it a striking new olfactory composition or a brand new concept, they surely know what we are looking for. And since we are all tired of struggling with airport strict liquids rules and with glass perfume bottles, their new idea is just what we all needed: a perfume in powder, housed by a minimal sleek black tube with a retractable kabuki brush. More innovative then solid perfumes (who wants to have scented fingertips?), this micro-fine translucent powder leaves a dust of the brand’s “Gipsy Water”, “Ball D’Afrique” and “Blanche fragrance on skin. 

It’s a new art of perfuming that takes what is usually invisible to a new tactile level, astonishing all the senses in one single gesture.


Byredo lancia Kabuki, un'incredibile linea di profumi in polvere 

Reinventare l'arte della profumeria? Una specialità chez Byredo. E che si tratti di una nuova e innovativa composizione olfattiva o di un inedito concetto, sicuramente Ben Gorham sa il fatto suo e, oserei dire, anche il nostro. Ammettiamolo, siamo tutti alla ricerca di un concetto di profumo nomade, di un nuovo format che ci permetta di dimenticare le rigorose regole aeroportuali e le lotte di spazio nel beauty case, ed ecco che neanche a farlo apposta Byredo lancia la linea Kabuki: un profumo in polvere, contenuto in un elegante tubo nero con un pennello kabuki retrattile. Più innovativa dei profumi solidi (chi vuole veramente avere le dita profumate?), questa polvere traslucida micro-fine lascia sulla pelle una delicata scia di tre fragranze del brand: "Gipsy Water", "Ball D'Afrique" e "Blanche".

È una nuova arte di profumare che porta quello che di solito è invisibile all’occhio ad un nuovo livello tattile, sorprendendo di tutti i sensi in un solo gesto.