Just Beacuse... Jo Malone got it covered.

The joy of gifting "Just Because"

Just because. For no reason. Without rules. Like this, out of the blue. A package with a personalized card, a fleeting thought, a special gift, a selfless gesture to make the other happy. 

Just because I love you.

Just because you need it.

Just because it’s sunny.

Just because… we are finally together.

Who said that gifts have to be done is specific days of the year? I grew up with a father that never reminded my birthday (or that of my mother) but that, when we never expected was able to surprise us. Those are the gifts that make me happy, those that come from the heart, those that are made out of the blue. And apparently Jo Malone shares my point of view so much so that has recently introduced Just Because, a celebration to generosity and spontaneity that invites everyone to rewrite the rules of the art of gift, freeing them from antiquated norms. So, rather than waiting for a special occasion why don’t you… just because?


Il piacere del regalo "senza motivo"

Just because. Senza motivo. Senza regole. Cosi, out of the blue. Un pacchetto con un biglietto personalizzato, un pensiero fugace, un regalo pensato, un gesto disinteressato per fare l’altro felice.

Solo perché oggi è oggi. 

Solo perche ti amo.

Solo perché riusciamo a stare insieme. 

Solo perché amo il tuo sorriso.

Chi l’ha detto che i regali debbano essere fatto soli in specifici giorni dell’anno? Chi l’ha detto che oggi non è più importante del mio compleanno o che domani non sia più speciale di Natale? Con quest’idea in testa, Jo Malone ha dato vita a Just Because, un’iniziativa di scala internazionale che invita a riscrivere le regole dell’arte del regalo, liberandole da antiquate convenzioni e celebrando solo ed esclusivamente la spontaneità e la generosità. Essendo cresciuta con un padre che non arrivava mai preparato ma che era in grado di sorprendere quando meno ce lo si aspettava, condivido appieno la filosofia di Just Because che mi ha sorpreso positivamente durante la presentazione, una serata a tema in cui i pacchetti Jo Malone sbucavano da ogni parte, in cui ce li si scambiava anche con sconosciuti solo per soddisfare il gusto del dono. Un gusto che dovremmo tutti coltivare di più. Quindi, Just Because… grazie Jo Malone.