It’s all about the colors of a golden sunset

If your skin is already craving for the sun and you yourself can wait no longer to be kissed by its warm rays then… plunge into the summer with Elizabeth Arden new makeup collection Sunset Bronze. Taking its inspiration form the honey bronzes, the stunning purples and the warm pinks that tinge the sky when the sun goes down, this collection is a real masterpiece of beauty and essentiality. In fact, it features a few products with which you will easily transform yourself into a golden glowing goddess. 

The true gem of Sunset Bronze Collection is the Prismatic Bronzing Powder, a weightless and silky formula packed with microlight minerals that other than diffusing the light also help in blurring imperfections delivering a super natural touch of warmth to the skin. I’ve never loved bronzing powder but this one is to-die-for. 

It is easily bendable and although it appears shimmery, once applied the result is extremely natural and brings out the volumes of the face in a beautiful way. 

Talking of volumes my second favorite product of the Sunset Bronze Collection is the Prismatic Lipgloss. Declined in three fabulous shades, it deliver a sheer, iridescent colour with light-reflective shimmer that create a multidimensional, prismatic effect to make your lips stand out. With just a veil of colour and a formula that is packed with lip conditioning ingredients the Prismatic Lipgloss is the best option for daytime wear. Moreover you can use the shades Sunset Kiss and Moonlight Kiss to highlight the high point of your face for a delicate game of strobing.   

Last but not least, the Sunset Bronze Prismatic Eye Palette has all the shades of a sunset in one single product. All the five eyeshadows are highly pigmented, last long and deliver a multidimensional effect (thanks to Mica Based Pearls that allow the shadows to reflect light off the lids). The texture is extremely silky, easily bendable and really dress your eyes with the most lovely glow. 

As I said, Elizabeth Arden Sunset Bronze Collection is essential, beautifully essential and with its few yet powerful product lends itself to the creation of endless summer looks.


Se la vostra pelle brama già il sole e voi stesse non aspettate altro che essere accarezzate dai suoi raggi caldi allora non vi resta che tuffarvi nell’estate con la nuova collezione di makeup Sunset Bronze firmata Elizabeth Arden. Prendendo spunto dai bronzi mielati e dai viola e rosa mozzafiato che tingono il cielo quando il sole tramonta nel mare, questa collezione si fa portavoce di un’eleganza innata, di una bellezza essenziale tipica della stagione più calda che sprigiona tutto il suo potere nelle sfumature tridimensionali dell’oro declinate in tre prodotti che esaltano qualsiasi look con disinvoltura.

Il vero gioiello della Sunset Bronze Collection è la Prismatic Bronzing Powder, una formula leggerissima e setosa ricca di minerali ultraleggeri che oltre diffondere la luce aiuta anche a sfocare le imperfezioni, donando alla pelle un calore super-chic. Personalmente non ho mai amato le terre abbronzanti ma questa è talmente impalpabile e naturale che mi sta veramente facendo ricredere. Si sfuma che è un piacere, non lascia macchie e anche se sembra un po’ troppo luccicante, una volta applicata il risultato è estremamente naturale e pulito, il colorito è ravvivato e i volumi del viso sono evidenziati con eleganza. 

Restando in tema di volumi, anche i lucidalabbra della collezione lavorano in questa direzione e esaltano il sorriso in 3D. I Prismatic Lipgloss si declinano in tre favolose tonalità iridescenti che giocano in trasparenza vestendo le labbra di riflessi colorati, per un effetto multidimensionale, prismatico che esalta il sorriso con disinvoltura, idratandolo al tempo stesso con una formula ricca di ingredienti emollienti. Grazie al loro potere di riflettere la luce e alla loro texture non sticky, i Prismatic Lipgloss Inoltre si possono inoltre utilizzare (nelle sfumature Sunset Kiss e Moonlight Kiss) per evidenziare i punti più alti del viso per un delicato effetto strobing.

Ultima ma non meno importante, la palette per occhi Sunset Bronze Prismatic Eye racchiude tutte le sfumature più preziose di un tramonto in un unico prodotto. I cinque ombretti sono tutti altamente pigmentati (anche la sfumature più chiara), durano a lungo e donano anch’essi l’effetto multidimensionale che caratterizza tutta la Sunset Bronze Collection, grazie alle Mica Based Pearls che permettono alle ombre di riflettere la luce oltre le palpebre). La texture è estremamente setosa, facilmente sfumatile e davvero veste gli occhi con il più bel bagliore.

Sunset Bronze di Elizabeth Arden è vero e proprio capolavoro di bellezza ed essenzialità. Provatela, vi sorprenderà con la sua capacità di reinventarsi per prestarsi alla realizzazione di infiniti look.