Milky Dots by Dior: a makeup collection that has rhythm in it

It’s a pop-attitude. It’s freshness. It’s the desire for sun, long days, warmness and fun. It’s Milky Dots by Dior, the new summer collection that transforms make-up in an irreverent game of contrasts. Between the classicism of the polka dot pattern, its timeless elegance and a color palette that ranges from the milky nuances of lips, to the nude shades of a sun kissed complexion, up to the energy of a colorful eyes palette, Milky Dots is the mouthpiece of a new desire in terms make-up, that of an hedonistic beauty, of a collection that has rhythm in it.

Not for nothing, lips are dressed in milky colors, vitamins shades softened by a touch of cream (like they were plunged in a milk shake) with the new Dior Addict Milky Tint, a lipstick-lipgloss hybrid that gently moisturizes the smile dying it with a luminous and plump wet finish. Dior Addict Milky Tint lasting power is great, the color payoff fabulous (if you have ultra-pigmented lips like mine read here how to best bring out the color of your lipstick) and the comfort extreme. Really, Dior Addict Milky Tints are real kisses for your lips.

 
 

Moving to the eyes, Milky Dots Summer Collection wants them to have fun with a 5 Couleurs Palette that is totally unexpected. Bain de Mer has a sunny aura, is a rhythmic, a plunge in a blue that meets and clashes with the hottest coral and that blends with a nude and a ocher-pink that go well with a sun kissed complexion. The 5 Couleurs palette Bain de Mer is bold and classic at the same time, lends itself to be used day-to-day with its most wearable shades and give you the chance to play with an explosion of color whenever you want. The two blues are not trivial at all, the lighter one plays with transparency and an iridescent finish and the dark one has a powerful color payoff and a more metallic effect. It’s bold. It’s funny. It’s summer. Yet, for those who like more classic shades, Milky Dots has enriched the Backstage Secrets line with an extremely portable Eye Reviver palette, for a natural and sophisticated glowy look. Eye Reviver is a real must-have for traveling, in fact it packs in one single palette everything you need to enhance your eyes: primer, four soft eyeshadows and a brown liner. What else?

 
 

To finish the look, Milky Dots wanted an easy glow, a blow of light to play with. The Diorskin Nude Air Glow Powder is a sun kiss for the skin: it adapts to every skin tone, it can be build up, it brightens the complexion with a slight iridescence that does not bother and it enhances the color throughout lightness and naturalness. It’s a real must-have for the summer and, why not, even for now to star getting into the sunny mood.

 
 

Nails, finally, become veritable mouthpieces of the Milky Dots collection and dress in polka dots all (if you want) the fingertips. Between nail art and trend, Polka Dots and their precious Dotting Tool (which allows you to recreate a perfect circle) dare with contrasts, tickle the imagination and are outlined in three combinations of shades in limited edition. Confettis is the most classic summer match that plays with two different shades of orange, Pastilles combines the elegance of a neutral beige with the irreverence of a blue and Plumetis caters to the most romantic with its lavender and pink shades. You need just one coat for full coverage then a little patience and once the base has dried you can indulge in creating dots of all sizes.

Have fun!


È pop-attitude. È freschezza. È voglia di sole, di giornate lunghe, di caldo e allegria. È Milky Dots by Dior, la nuova collezione estiva che trasforma il make-up in un gioco irriverente fatto di contrasti. Fra la classicità del motivo a pois, la sua intramontabile eleganza e una palette di colori che varia dalle nuance lattee delle labbra alle tinte nude di un incarnato perfettamente abbronzato fino alla vivacità della palette occhi, Milky Dots si fa portavoce di una nuova voglia in termini di make-up, quella della bellezza edonista, di una collezione di trucchi che ha del ritmo, dell'esplorazione di un territorio ludico.

Non per niente le labbra si vestono di colori lattiginosi, di tinte vitaminiche stemperate da una punta di “latte” (neanche si fossero immerse in un milk shake) con i nuovi Dior Addict Milky Tint che idratano con dolcezza le labbra tingendole con un effetto wet, brillante e pieno. La tenuta dei Dior Addict Milky Tint è ottima, il color pay-off favoloso (se avete le labbra ultra pigmentate come le mie leggete qui come far emergere al meglio il colore del rossetto) e il confort estremo. Sono dei veri e propri baci per le labbra.

Gli occhi, invece, si divertono con una palette 5 Couleurs che è tutta un programma. Bain de Mer ha un’aurea solare, è un’onda che veste di ritmo lo sguardo con un tuffo azzurro-blu che si scontra-incontra con il corallo più caldo e che si fonde con un nude da usare anche tutti i giorni e un ocra rosato che ben si sposa con l’incarnato baciato dal sole. La palette 5 Couleurs Bain de Mer è audace e classico al contempo, si presta per essere usata nel day-to-day con i suoi toni più portabili e per giocare con un’esplosione di colore quando ne si ha voglia. I due azzurri non sono banali, il più chiaro gioca in trasparenza con un effetto iridato, il più scuro ha più potere scrivente con con un finish più metallizzato. Per chi ama restare sul classico Milky Dots arricchisce poi la linea Backstage Secrets con una palette Eye Reviver estremamente portabile, per uno sguardo glowy, naturale e sofisticato. Eye Reviver è un vero e proprio must-have per i weekend fuori porta, in una sola palette, infatti, racchiude tutto ciò di cui avete bisogno per esaltare i vostri occhi: primer, quattro tenete tenui di ombretto e un liner marrone. 

A baciare l’incarnato, poi, Milky Dots ha voluto un glow facile, un soffio di luce con cui giocare. Il Diorskin Nude Air Glow si adatta alla carnagione, può essere modulato, illumina l’incarnato con una leggera iridescenza che non salta all’occhio, ravviva il colore in tutta leggerezza e naturalezza. Vero e proprio must-have per l’estate ma, perché no, da usare anche subito per entrare nel mood. 

Le mani, infine, si fanno vero e proprio portavoce della collezione Milky Dots e si vestono di pois in punta di dita. Fra nail art e tendenza, i Polka Dots e il loro prezioso Dotting Tool (che permette di ricreare un coriandolo perfetto) osano con i contrasti, stuzzicano la fantasia e si delineano in tre abbinamenti di nuance tutte da collezionare. Confettis è il più classico estivo che gioca con due arancioni, Pastilles abbina l’eleganza di un beige neutro con l’irriverenza di un azzurro blu che fa subito estate e Plumetis si rivolge alle più romantiche con i suoi toni lavanda e rosa azalea. Basta uno strato per ottenere una copertura perfetta poi un po’ di pazienza e una volta che la base è asciugata ci si può sbizzarrire a creare pois di tutte le dimensioni. 

Buon divertimento!